tisdag 2 maj 2017

Top Ten Tuesday


Nu ska jag vara med i Top Ten Tuesday - det var inte igår precis. Men när den här veckans tema handlar om omslag ville jag verkligen inte missa tillfället. Inte för att jag hade några idéer om vad jag skulle lista för något, eftersom temat var fritt att spåna själva. Först tänkte jag välja några superfina omslag som ännu väntar på att bli lästa från hyllan, men så hittade jag inte så många. Så då fick jag ta och lista böcker som jag redan har läst. Böcker som jag tycker har superfina omslag och där även insidan var lika fin (bra). Detta med riktigt höga krav såklart. För det fanns såklart böcker som var finare, men inte lika bra, liksom bättre böcker, men inte lika fina. Ni fattar.

Här är min lista över böcker som jag tycker är fasligt vacker både till det yttre och till det inre. 




Jag har faktiskt försökt mig på att lista de här böckerna med så fina omslag efter en riktig topplista, att den översta alltså är helt fantastisk och att den sista är desto mindre, men inte alls dålig för det eftersom den lyckades kvala in över huvud taget. Och jag vet, det blev inte riktigt 10 stycken, men jag hade som sagt höga krav :)

Min favorit är alltså In i skogen av Jean Hegland. Omslaget är så vacker i sin enkelhet, jag älskar titeln och temat i boken och såklart tyckte jag att den var helt fantastisk att läsa!

4 kommentarer:

  1. Håller med dig om In i skogen, sen är den tyvärr den enda jag har läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du också känner så om min toppbok :)
      Men vaddå, det betyder ju att du har dem framför dig isf (om du nu läser dem) :)

      Radera
  2. Älskar att se fina omslag! :) Roligt att se dina val. :) jag kommer ut med min egen bok nu och detta med att välja rätt omslag och komma på hur jag ville ha det var verkligen något som tog mycket tankearbete. Är nöjd nu dock. :) Ska kanske också gör denna topp ten. Det var länge sen jag deltog och gjorde en lista nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omslag har ibland alltför stort inflytande :) Så spännande det låter med din bok, läskigt men kul, lycka till och hoppas du hittar ett omslag som passar! :)

      Radera