fredag 19 maj 2017

Bokbloggsjerka 19-22 maj

En enkel fråga från Annika den här gången: Vad läser du just nu?

Jag tar mig sakta men säkert igenom Andarnas berg av Gao Xingjian. Någon slags antropologisk/filosofisk upptäcktsresa i Kina. Samtidigt läser jag En egen plats av Robert Goolrick, lite mer lättläst och visst är den bättre än jag trodde eftersom den ändå har väntat länge i hyllan. Men jag läser nog ut den ikväll, så imorgon åtminstone börjar jag på alvernas liv av Muriel Barbery. Den verkar intressant!

24 kommentarer:

  1. Den där alvernas liv har jag funderat på om det skulle vara något. Eller inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att veta, nu i efterhand var den kanske inte helt rätt just nu i varje fall :)

      Radera
  2. Goolrick låter intressant. ambitiöst att läsa Andarnas berg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var ok :) Jo Andarnas berg är ganska så mastig.

      Radera
  3. Så bra med mycket att välja på med läsningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir bäst så många gånger tycker jag :)

      Radera
  4. Har inte läst någon av dessa böcker.

    SvaraRadera
  5. Alvernas liv verkar bra :)

    SvaraRadera
  6. En egen plats trodde jag att jag inte kände igen, men så såg jag omslaget i högerspalten. Jag bara älskar det omslaget och känner ett stort lugn när jag ser det :)

    SvaraRadera
  7. Alvernas liv tyckte jag om! Lite speciell. Fast jag vet inte om fortsättningen har kommit ut än. Trevlig läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul :) Tror nog inte det eftersom den ändå är ganska så ny. Tack :)

      Radera
  8. Blandad läsning ;) jag har inte läst någon av dem än

    SvaraRadera
  9. Andarnas berg låter allt annat än lättläst. :) Jag har sällan ork att ge mig i kast med såna böcker, även om de säkert vore värda besväret ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jodå men också väldigt annorlunda och därmed intressant :)

      Radera
  10. Barbery har jag hört mycket gott om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! :) Den var ok tyckte jag.

      Radera
  11. Alvernas liv är jag nyfiken på. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, hoppas du gillar den om det skulle bli av :)

      Radera